ח"כ אוחנה: "אנשים מחוץ לארץ צריכים לחקור את הפרשה"

אסתי פלד No Comments on ח"כ אוחנה: "אנשים מחוץ לארץ צריכים לחקור את הפרשה"

השר לביטחון פנים לשעבר אמיר אוחנה בריאיון ל"מהדורה המרכזית" ומתייחס לפרשיית הריגול הצבאי שהפעיל אלשייך לכאורה נגד אזרחי ישראל וראש הממשלה לשעבר, "אף אחד לא חשב שתקום כאן מדינת משטרה". על וועדת החקירה: "או מינוי של הנשיא או אנשי משפט וביון מחו"ל"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר המשפטים ולביטחון פנים לשעבר ח"כ אמיר אוחנה בריאיון הערב (שלישי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והתייחס להכרזת המלחמה על הדמוקרטיה בהפעלת תטוכנת מעקב צבאית נגד סביבתו של ראש הממשלה נתניהו וראשי ערים בישראל ואלפי אזרחים נוספים. אוחנה התייחס לקריאת לפיד לחקור אותו ואמר "שמעתי את הדחליל הנבוב החליפי בפרשה, אני לא מבין מה אני יותר קשור מעומר בר לב לדוגמא. הכלי הזה נכנס לשימוש הרבה לפני וכלל לא ידעתי על קיומו".

אוחנה הזמין את לפיד לבדיקת פוליגרף משותפת, "נעשה בו שימוש מבלי שאני יודע בכלל. הוא קרא לחקור אותי ראשון ואני מוכן, אבל אם הוא לא מאמין הזמנתי אותו לבדיקת פוליגרף ואני אשאל על כל הפרשה והוא ישאל על השחרת היומן שלו על הפגישות שלו עם מו"ל של ידיעות נוני מוזס".

אוחנה התייחס למינוי הפקידים שנתפסו לכאורה מקימים מדינת משטרה בחשאי, "אני באופן אישי לא מיניתי את אלשיך ומנדלבליט, אבל אם טוענים שמנדלבליט ואלשיך נתניהו מינה, אף אחד לא ידע בזמן המינוי שכך יקרה, שתקום מדינת משטרה תחת פיקודו של אלשיך. הוא אמר שיחידה ארצית לחקירות הונאה יכולה להפיל ממשלות ויכולה להקים ממשלות. בשב"כ זה לגיטימי כי מצילים חיי אדם ונלחמים באויבים, אבל אזרחי ישראל אוייבים?".

אוחנה הבהיר כי הסיפור של הריגול הצבאי נגד אזרחים הוא יותר גדול מנתניהו, "אלקין לא מצליח להוציא משפט בלי נתניהו, זה לא רק נתניהו, זה ראשי רשויות ומנכלי"ם של משרדי ממשלה, וזה רק קצה הקרחון. לא אתפלא אם פרצו לעורכי דין, לפוליטיקאים ולגורמים רבים נוספים. זה הרבה מעבר לכן ביבי או לא ביבי. זה היסוד של החירות שלנו והדמוקרטיה".

אוחנה התייחס לזהות וועדת החקירה ואמר, "גם אם נגיד שיש בידי הכוח למנות לחקור את המקרה, אתה לא יודע את מי למנות? הפרקליטות? המשטרה? עכשיו הבנתי למה מנדלבליט התנגד לוועדת בדיקה למח"ש. הציבור אומר שאין לו אמון במערכת המשפט בפרקליטות, ביועמ"ש. בשונה את הפוליטיקאים הציבור יכול להחליף".

עוד הוסיף, "לדעתי, שנשיא המדינה שאינו מהמפלגה שלנו יחד עם עוד נציג מהקואליציה ומהאופוזיצה ימנו את הוועדה. או שצריך להביא לכאן אנשים מחוץ לארץ, שופטים, אנשי F.B.I ואנשי מערכות ביטחון שיוכלו לחקור בצורה אובייקטיבית".



0 תגובות